Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy
z dnia 23.11.2023 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku w 2023 roku
w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy
Działając na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 217, z późn. zm.) zarządzam co następuje:
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 351, z późn. zm.), postanawiam, co następuje:
§ 1
1. Inwentaryzację składników majątkowych Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy, zwanej dalej „szkołą”, przeprowadzi Komisja Inwentaryzacyjna, zwana dalej "Komisją” w składzie:
- Alicja Ulrich - przewodniczący,
- Bożena Gruszka - członek,
- Roksana Kurek – członek,
- Anna Kisielewicz – członek.
2. W 2023 roku Komisja przeprowadzi inwentaryzację roczną zgodnie z planem oraz w zakresie, formach i terminach określonych w załączniku nr 1 do Zarządzenia.
3. Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2023 rok określa załącznik nr 2 do Zarządzenia.
§ 2
1. Przewodniczący Komisji organizuje, koordynuje i sprawuje nadzór nad przebiegiem prac inwentaryzacyjnych oraz odpowiada za sprawny, terminowy oraz zgodny z przepisami i harmonogramem przebieg prac inwentaryzacyjnych.
2. Główny księgowy ZEASiP w Dobrodzieniu zapewni inwentaryzację aktywów i pasywów nie objętych spisami z natury, ujętych w pozycjach załącznika nr 1 do Zarządzenia i przedstawi dyrektorowi szkoły protokół z prac inwentaryzacyjnych w terminie do dnia 31.01.2024 r.
§ 3
1. Powołuje się zespoły spisowe w składach:
Zespół spisowy:
- Alicja Ulrich - przewodniczący,
- Bożena Gruszka - członek,
- Roksana Kurek – członek,
- Anna Kisielewicz – członek.
2. Osoby powołane w skład zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
3. Zadania zespołów spisowych określa szczegółowo Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy.
§ 4
1. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej po zakończeniu inwentaryzacji złoży sprawozdanie końcowe z jej przebiegu w terminie do 31.01.2024 r.
2. Uprawnienia i obowiązki przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej określa szczegółowo Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy.
§ 5
1. Protokół z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych z załączonymi dokumentami wyjaśniającymi różnice winien być dostarczony głównemu księgowemu w celu zaopiniowania w terminie ustalonym w harmonogramie.
2. Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji (rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Dyrektor PSP w Turzy
Zbigniew Cytera
Załącznik nr 1 do Zarządzenia dyrektora nr 13/2023 z dnia 23.11.2023 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku w 2021 roku.
Plan, zakres i formy inwentaryzacji rocznej w Publicznej Szkole Podstawowej
w Turzy 2023 rok
Lp.-+ |
Rodzaj składników |
Forma inwentaryzacji |
Termin (dzień bilansowy) |
Osoby przeprowadzające spis, dokonujące uzgodnień, weryfikacji |
Data spisu, uzgodnień, weryfikacji |
|
Rozpoczęcie |
Zakończenie |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Środki trwałe, z wyjątkiem gruntów i trudno dostępnych oglądowi, np. budowli podziemnych, instalacji |
|
|
|
|
|
2. |
Pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową znajdujące się w: - budynku szkoły, - budynku przedszkola.
|
|
|
|
|
|
3. |
Pozostałe materiały objęte ewidencją ilościowo-wartościową (paliwo, opał, żywność) |
Spis z natury |
Na dzień 31.12.2023 |
Zespół spisowy |
31.12.2023 |
31.12.2023 |
4. |
Wartości niematerialne i prawne |
Weryfikacja danych ewidencyjnych |
Na dzień 31.12.2021 |
Pracownicy ZEASiP W Dobrodzieniu |
31.12.2023 |
15.01.2024 |
5. |
Składniki aktywów będące własnością innych jednostek powierzone do przechowywania lub użytkowania jednostki |
Spis z natury |
|
|
|
|
6. |
Środki trwałe w budowie (inwestycje rozpoczęte) |
Weryfikacja danych ewidencyjnych |
|
|
|
|
7. |
Własne rzeczowe składniki majątku powierzone innym jednostkom do przechowywania lub użytkowania |
Spis z natury/ weryfikacja danych ewidencyjnych |
|
|
|
|
8. |
Środki pieniężne, czeki, weksle oraz inne druki ścisłego zarachowania (m.in. gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe) |
Spis z natury |
Na dzień 31.12.2023 |
Zespół spisowy. Środki pieniężne –ZEASiP na podstawie protokołu inwentaryzacji kasy Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu |
31.12.2023 |
15.01.2024 |
9. |
Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych |
Pisemne potwierdzenie salda |
Na dzień 31.12.2023 |
Pracownicy księgowości |
31.12.2021 |
15.01.2024 |
10. |
Rozrachunki podlegające uzgodnieniu (z dostawcami i odbiorcami) |
Pisemne potwierdzenie salda |
Na dzień 31.12.2023 |
Pracownicy księgowości |
31.12.2023 |
15.01.2024 |
11. |
Rozrachunki publiczno-prawne, z tytułu wynagrodzeń, roszczenia sporne, roszczenia z tytułu niedoborów i szkód oraz pozostałe składniki aktywów i pasywów |
Weryfikacja danych ewidencyjnych |
Na dzień 31.12.2023 |
Pracownicy księgowości |
31.12.2021 |
05.01.2024 |
Załącznik nr 2 do Zarządzenia dyrektora nr 13/2023 z dnia 23.11.2023 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku w 2021 roku.
Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2023 rok
Lp. |
Czynność |
Etap inwentaryzacji |
Terminy |
Osoba odpowiedzialna |
1. |
Przeszkolenie zespołów spisowych |
Przygotowawczy |
04.12.2023 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
2. |
Przygotowanie dokumentów inwentaryzacyjnych, narzędzi pomiaru |
Przygotowawczy |
11.12.2023 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
3. |
Przygotowanie pola spisowego |
Przygotowawczy |
29.12.2023 |
Osoba materialnie odpowiedzialna |
4. |
Spis z natury |
Właściwy |
29.12.2023 |
Członkowie zespołów spisowych, |
5. |
Wycena spisanych składników |
Właściwy |
15.01.2024 |
Główny księgowy |
6. |
Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald |
Właściwy |
15.01.2024 |
Główny księgowy |
7. |
Inwentaryzacja w drodze porównania z odpowiednią dokumentacją |
Właściwy |
15.01.2024 |
Główny księgowy |
8. |
Protokół różnic inwentaryzacyjnych |
Opracowanie wyników |
15.01.2024 |
Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej |
9. |
Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych |
Opracowanie wyników |
31.01.2024 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
10. |
Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych |
Sformułowanie wniosków |
01.02.2024 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
11. |
Przedstawienie wniosków Głównemu Księgowemu |
Sformułowanie wniosków |
01.02.2024 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
12. |
Podjęcie decyzji w sprawie rozliczenia różnic |
Zatwierdzenie wniosków |
01.02.2024 |
Kierownik jednostki |
13. |
Ujęcie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie w księgach rachunkowych |
Realizacja wniosków |
01.02.2024 |
Główny księgowy |
Główny Księgowy Dyrektor
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy