Dyrektora Szkoły Podstawowej w Turzy
z dnia 14.11.2022 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej czteroletniej majątku w 2022 roku
w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy
Działając na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 217 z 2021.02.01 z późn. zm.) zarządzam co następuje:
§ 1
1. Inwentaryzację składników majątkowych Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy, zwanej dalej „szkołą”, przeprowadzi Komisja Inwentaryzacyjna, zwana dalej "Komisją” w składzie:
- Beata Kiedrowska - Przewodniczący,
- Dorota Leja – Członek,
- Bożena Gruszka – Członek,
- Anna Kisielewicz – Członek.
2. W 2022 roku Komisja przeprowadzi inwentaryzację okresową zgodnie z planem oraz w zakresie, formach i terminach określonych w załączniku nr 1 do Zarządzenia.
3. Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2022 rok określa załącznik nr 2 do Zarządzenia.
§ 2
1. Przewodniczący Komisji organizuje, koordynuje i sprawuje nadzór nad przebiegiem prac inwentaryzacyjnych oraz odpowiada za sprawny, terminowy oraz zgodny z przepisami i harmonogramem przebieg prac inwentaryzacyjnych.
2. Główny księgowy ZEASiP w Dobrodzieniu zapewni inwentaryzację aktywów i pasywów nie objętych spisami z natury, ujętych w pozycjach załącznika nr 1 do Zarządzenia i przedstawi Dyrektorowi szkoły protokół z prac inwentaryzacyjnych w terminie do dnia 20.01.2023 r.
§ 3
1. Powołuje się zespół spisowy w składzie:
- Beata Kiedrowska – przewodniczący zespołu,
– Dorota Leja - członek zespołu,
- Beata Szumilas – członek zespołu,
- Roksana Kurek – członek zespołu,
- Aleksandra Chyla - członek zespołu,
- Andrzej Kniejski – członek zespołu,
- Anna Kisielewicz – członek zespołu,
- Bożena Gruszka – członek zespołu,
- Beata Tomala-Bielecka – członek zespołu,
- Sabina Szuflitowska – członek zespołu,
- Weronika Nieszporek-członek zespołu,
- Jolanta Kłopotowska – członek zespołu.
2. Osoby powołane w skład zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
3. Zadania zespołów spisowych określa szczegółowo "Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy”.
§ 4
1. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej po zakończeniu inwentaryzacji złoży sprawozdanie końcowe z jej przebiegu w terminie do 31.01.2023 r.
2. Uprawnienia i obowiązki Przewodniczącego komisji Inwentaryzacyjnej określa szczegółowo "Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy ".
§ 5
1. Protokół z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych z załączonymi dokumentami wyjaśniającymi różnice winien być dostarczony Głównemu Księgowemu w celu zaopiniowania w terminie ustalonym w harmonogramie.
2. Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji (rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Dyrektora nr 17/2022 z dnia 14.11.2022 r.
w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji okresowej majątku w 2022 roku.
Plan, zakres i formy inwentaryzacji rocznej w Publicznej Szkole Podstawowej
w Turzy 2022 rok
Lp. |
Rodzaj składników |
Forma inwentaryzacji |
Termin (dzień bilansowy ) |
Osoby przeprowadzające spis, dokonujące uzgodnień, weryfikacji |
Data spisu, uzgodnień, weryfikacji |
|
Rozpoczęcie |
Zakończenie |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Środki trwałe, z wyjątkiem gruntów i trudno dostępnych oglądowi, np. budowli podziemnych, instalacji |
Spis z natury |
30.11.2022 |
Zespół spisowy |
22.11.2022 |
13.01.2023 |
2. |
Pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową znajdujące się w: - budynku szkoły, - budynku przedszkola.
|
Spis z natury |
30.11.2022 |
Zespół spisowy |
22.11.2022 |
13.01.2023 |
3. |
Pozostałe materiały objęte ewidencją ilościowo-wartościową (paliwo, opał, żywność) |
Spis z natury |
31.12.2022 |
Zespół spisowy |
22.11.2022 |
13.01.2023 |
4. |
Wartości niematerialne i prawne |
Weryfikacja danych ewidencyjnych |
31.12.2022 |
Zespół spisowy |
22.11.2022 |
13.01.2023 |
5. |
Składniki aktywów będące własnością innych jednostek powierzone do przechowywania lub użytkowania jednostki |
Spis z natury |
--- |
Zespół spisowy |
--- |
--- |
6. |
Środki trwałe w budowie (inwestycje rozpoczęte) |
Weryfikacja danych ewidencyjnych |
--- |
Zespół spisowy |
--- |
--- |
7. |
Własne rzeczowe składniki majątku powierzone innym jednostkom do przechowywania lub użytkowania |
Spis z natury/ weryfikacja danych ewidencyjnych |
--- |
Zespół spisowy |
--- |
--- |
8. |
Środki pieniężne, czeki, weksle oraz inne druki ścisłego zarachowania (m.in. gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe) |
Spis z natury |
31.12.2022 |
Zespół spisowy |
22.11.2022 |
13.01.2023 |
9. |
Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych |
Pisemne potwierdzenie salda |
31.12.2022 |
Pracownicy księgowości |
23.11.2022 |
13.01.2023 |
10. |
Rozrachunki podlegające uzgodnieniu (z dostawcami i odbiorcami) |
Pisemne potwierdzenie salda |
31.12.2022 |
Pracownicy księgowości |
23.11.2022 |
13.01.2023 |
11. |
Rozrachunki publiczno-prawne, z tytułu wynagrodzeń, roszczenia sporne, roszczenia z tytułu niedoborów i szkód oraz pozostałe składniki aktywów i pasywów |
Weryfikacja danych ewidencyjnych |
31.12.2022 |
Pracownicy księgowości |
22.11.2022 |
13.01.2023 |
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Dyrektora nr 17/2022 z dnia 14.11.2022 r.
w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji okresowej majątku w 2022 roku.
Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2022 rok
Lp. |
Czynność |
Etap inwentaryzacji |
Terminy do: |
Osoba odpowiedzialna |
1. |
Przeszkolenie zespołów spisowych |
Przygotowawczy |
15.11.2022 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
2. |
Przygotowanie dokumentów inwentaryzacyjnych, narzędzi pomiaru |
Przygotowawczy |
16.11.2022 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
3. |
Przygotowanie pola spisowego |
Przygotowawczy |
21.11.2022 |
Osoba materialnie odpowiedzialna |
4. |
Spis z natury |
Właściwy |
od 22.11.2022 do 13.01.2023 |
Członkowie zespołów spisowych, |
5. |
Wycena spisanych składników |
Właściwy |
13.01.2023 |
Główny księgowy |
6. |
Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald |
Właściwy |
13 .01.2023 |
Główny księgowy |
7. |
Inwentaryzacja w drodze porównania z odpowiednią dokumentacją |
Właściwy |
13.01.2023 |
Główny księgowy |
8. |
Protokół różnic inwentaryzacyjnych |
Opracowanie wyników |
13.01.2023 |
Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej |
9. |
Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych |
Opracowanie wyników |
31.01.2023 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
10. |
Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych |
Sformułowanie wniosków |
31.01.2023 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
11. |
Przedstawienie wniosków Głównemu Księgowemu |
Sformułowanie wniosków |
31.01.2023 |
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej |
12. |
Podjęcie decyzji w sprawie rozliczenia różnic |
Zatwierdzenie wniosków |
28.02.2023 |
Kierownik jednostki |
13. |
Ujęcie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie w księgach rachunkowych |
Realizacja wniosków |
28.02.2023 |
Główny księgowy |
Główny Księgowy Dyrektor
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy