Zarządzenia dyrektora 2022

ZARZĄDZENIE NR 17/2022 (2022.11.14) - inwentaryzacja

 

  ZARZĄDZENIE NR 17/2022

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Turzy
z dnia 14.11.2022 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej czteroletniej majątku w 2022 roku

w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy

Działając na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r.  poz. 217 z 2021.02.01 z późn. zm.) zarządzam co następuje:

§ 1

1. Inwentaryzację składników majątkowych Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy, zwanej dalej „szkołą”, przeprowadzi Komisja Inwentaryzacyjna, zwana dalej "Komisją” w składzie:

- Beata Kiedrowska - Przewodniczący,

- Dorota Leja – Członek,

- Bożena Gruszka – Członek,

- Anna Kisielewicz – Członek.

2. W 2022 roku Komisja przeprowadzi inwentaryzację okresową  zgodnie z planem oraz w zakresie, formach i terminach określonych w załączniku nr 1 do Zarządzenia.

3. Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2022 rok określa załącznik nr 2 do Zarządzenia.

§ 2

1. Przewodniczący Komisji organizuje, koordynuje i sprawuje nadzór nad przebiegiem prac inwentaryzacyjnych oraz odpowiada za sprawny, terminowy oraz zgodny z przepisami i harmonogramem przebieg prac inwentaryzacyjnych.

2. Główny księgowy ZEASiP w Dobrodzieniu zapewni inwentaryzację aktywów i pasywów nie objętych spisami z natury, ujętych w pozycjach załącznika nr 1 do Zarządzenia i przedstawi  Dyrektorowi szkoły protokół z prac inwentaryzacyjnych w terminie do dnia 20.01.2023 r.

§ 3

1. Powołuje się zespół spisowy w składzie:

 

 

-  Beata Kiedrowska – przewodniczący zespołu,

– Dorota Leja - członek zespołu,

- Beata Szumilas – członek zespołu,

- Roksana Kurek – członek zespołu,

- Aleksandra Chyla  - członek zespołu,

- Andrzej Kniejski – członek zespołu,

 

- Anna Kisielewicz – członek zespołu,

- Bożena Gruszka – członek zespołu,

- Beata Tomala-Bielecka – członek zespołu,

- Sabina Szuflitowska – członek zespołu,

- Weronika Nieszporek-członek zespołu,

- Jolanta Kłopotowska – członek zespołu.

 

 

2. Osoby powołane w skład zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.

3. Zadania zespołów spisowych określa szczegółowo "Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy”.

§ 4

1. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej po zakończeniu inwentaryzacji złoży sprawozdanie końcowe z jej przebiegu w terminie do 31.01.2023 r.

2. Uprawnienia i obowiązki Przewodniczącego komisji Inwentaryzacyjnej określa szczegółowo "Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy ".

§ 5

1. Protokół z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych z załączonymi dokumentami wyjaśniającymi różnice winien być dostarczony  Głównemu Księgowemu w celu zaopiniowania w terminie ustalonym w harmonogramie.

2. Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji (rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

                                                               Załącznik nr 1 do Zarządzenia Dyrektora nr 17/2022 z dnia 14.11.2022 r.

w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji okresowej majątku w 2022 roku.

 

Plan, zakres i formy inwentaryzacji rocznej w Publicznej Szkole Podstawowej

w Turzy 2022 rok

Lp.

Rodzaj składników

Forma inwentaryzacji

Termin (dzień bilansowy )

Osoby przeprowadzające spis, dokonujące uzgodnień, weryfikacji

Data spisu, uzgodnień, weryfikacji

Rozpoczęcie

Zakończenie

1

2

3

4

5

6

7

1.

Środki trwałe, z wyjątkiem gruntów i trudno dostępnych oglądowi, np. budowli podziemnych, instalacji

Spis z natury

30.11.2022

Zespół spisowy

22.11.2022

13.01.2023

2.

Pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową znajdujące się w:

-  budynku szkoły,

-  budynku przedszkola.

 

Spis z natury

30.11.2022

 

Zespół spisowy

22.11.2022

13.01.2023

3.

Pozostałe materiały objęte ewidencją ilościowo-wartościową (paliwo, opał, żywność)

Spis z natury

31.12.2022

Zespół spisowy

22.11.2022

13.01.2023

4.

Wartości niematerialne i prawne

Weryfikacja danych ewidencyjnych

31.12.2022

 Zespół spisowy

22.11.2022

13.01.2023

5.

Składniki aktywów będące własnością innych jednostek powierzone do przechowywania lub użytkowania jednostki

Spis z natury

---

Zespół spisowy

---

---

6.

Środki trwałe w budowie (inwestycje rozpoczęte)

Weryfikacja danych ewidencyjnych

---

Zespół spisowy

---

---

7.

Własne rzeczowe składniki majątku powierzone innym jednostkom do przechowywania lub użytkowania

Spis z natury/ weryfikacja danych ewidencyjnych

---

Zespół spisowy

---

---

8.

Środki pieniężne, czeki, weksle oraz inne druki ścisłego zarachowania (m.in. gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe)

Spis z natury

31.12.2022

Zespół spisowy

22.11.2022

13.01.2023

9.

Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych

Pisemne potwierdzenie salda

31.12.2022

Pracownicy  księgowości

23.11.2022

13.01.2023

10.

Rozrachunki podlegające uzgodnieniu (z dostawcami i odbiorcami)

Pisemne potwierdzenie salda

31.12.2022

Pracownicy księgowości

23.11.2022

13.01.2023

11.

Rozrachunki publiczno-prawne, z tytułu wynagrodzeń, roszczenia sporne, roszczenia z tytułu niedoborów i szkód oraz pozostałe składniki aktywów i pasywów

Weryfikacja danych ewidencyjnych

31.12.2022

Pracownicy  księgowości

22.11.2022

13.01.2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Dyrektora nr 17/2022  z dnia 14.11.2022 r.

w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji okresowej majątku w 2022 roku.

 

Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2022 rok

 

Lp.

Czynność

Etap inwentaryzacji

Terminy do:

Osoba odpowiedzialna

1.

Przeszkolenie zespołów spisowych

Przygotowawczy

15.11.2022

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

2.

Przygotowanie dokumentów inwentaryzacyjnych, narzędzi pomiaru

Przygotowawczy

16.11.2022

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

3.

Przygotowanie pola spisowego

Przygotowawczy

21.11.2022

Osoba materialnie odpowiedzialna

4.

Spis z natury

Właściwy

od 22.11.2022 do 13.01.2023

Członkowie zespołów spisowych,

5.

Wycena spisanych składników

Właściwy

13.01.2023

Główny księgowy

6.

Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald

Właściwy

13 .01.2023

Główny księgowy

7.

Inwentaryzacja w drodze porównania z odpowiednią dokumentacją

Właściwy

13.01.2023

Główny księgowy

8.

Protokół różnic inwentaryzacyjnych

Opracowanie wyników

13.01.2023

Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej

9.

Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych

Opracowanie wyników

31.01.2023

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

10.

Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych

Sformułowanie wniosków

31.01.2023

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

11.

Przedstawienie wniosków Głównemu Księgowemu

Sformułowanie wniosków

31.01.2023

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

12.

Podjęcie decyzji w sprawie rozliczenia różnic

Zatwierdzenie wniosków

28.02.2023

Kierownik jednostki

13.

Ujęcie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie w księgach rachunkowych

Realizacja wniosków

28.02.2023

Główny księgowy

 

 

Główny Księgowy                                                                                                       Dyrektor

 

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 14.11.2022
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Zbigniew Cytera
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 stycznia 2024 20:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Zbigniew Cytera
Ilość wyświetleń: 136
17 stycznia 2024 10:38 (Zbigniew Cytera) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 stycznia 2024 20:02 (Zbigniew Cytera) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)