Zarządzenia dyrektora 2021

ZARZĄDZENIE NR 14/2021 (24.11.2021) - inwentaryzacja

 

  ZARZĄDZENIE NR 14/2021

Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy
z dnia 24.11.2021 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku w 2021 roku

w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy

Działając na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r.  poz. 217, z późn. zm.) zarządzam co następuje:

Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2019r.  poz. 351, z późn. zm. ),  postanawiam, co następuje:

§ 1

 

1. Inwentaryzację składników majątkowych Publicznej Szkoły Podstawowej w Turzy, zwanej dalej „szkołą”, przeprowadzi Komisja Inwentaryzacyjna, zwana dalej "Komisją” w składzie:

- Beata Kiedrowska - przewodniczący,

- A. Ulrich - członek,

- B. Gruszka – członek,

- A. Kazior – członek.

 

2. W 2020 roku Komisja przeprowadzi inwentaryzację roczną  zgodnie z planem oraz w zakresie, formach i terminach określonych w załączniku nr 1 do Zarządzenia.

3.   Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2021 rok określa załącznik nr 2 do Zarządzenia.

§ 2

1. Przewodniczący Komisji organizuje, koordynuje i sprawuje nadzór nad przebiegiem prac inwentaryzacyjnych oraz odpowiada za sprawny, terminowy oraz zgodny z przepisami i harmonogramem przebieg prac inwentaryzacyjnych.

2. Główny księgowy ZEASiP w Dobrodzieniu zapewni inwentaryzację aktywów i pasywów nie objętych spisami z natury, ujętych w pozycjach załącznika nr 1 do Zarządzenia i przedstawi  dyrektorowi szkoły protokół z prac inwentaryzacyjnych w terminie do dnia 31.01.2022 r.

 

§ 3

 

1.    Powołuje się zespoły spisowe w składach:

Zespół spisowy:

- Beata Kiedrowska – przewodniczący,

- A. Ulrich - członek,

- B. Gruszka - członek,

- A. Kazior – członek.

2. Osoby powołane w skład zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.

3. Zadania zespołów spisowych określa szczegółowo Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy.

§ 4

1. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej po zakończeniu inwentaryzacji złoży sprawozdanie końcowe z jej przebiegu w terminie do 31.01.2022 r.

2. Uprawnienia i obowiązki przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej określa szczegółowo Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej w Turzy.

§ 5

1. Protokół z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych z załączonymi dokumentami wyjaśniającymi różnice winien być dostarczony głównemu księgowemu w celu zaopiniowania w terminie ustalonym w harmonogramie.

2. Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji (rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Dyrektor PSP w Turzy

Zbigniew Cytera

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia dyrektora nr 14/2021 z dnia 24.11.2021 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku w 2021 roku.

 

Plan, zakres i formy inwentaryzacji rocznej w Publicznej Szkole Podstawowej

w Turzy 2021 rok

 

 

Lp.

 

Rodzaj składników

 

Forma inwentaryzacji

Termin (dzień bilanso-wy)

 

Osoby przeprowadzające spis, dokonujące uzgodnień, weryfikacji

 

Data spisu, uzgodnień, weryfikacji

Rozpoczęcie

Zakończenie

1

2

3

4

5

6

7

1.

Środki trwałe, z wyjątkiem gruntów i trudno dostępnych oglądowi, np. budowli podziemnych, instalacji

 

 

 

 

 

2.

Pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową znajdujące się w:

-  budynku szkoły,

-  budynku przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

3.

Pozostałe materiały objęte ewidencją ilościowo-wartościową (paliwo, opał, żywność)

Spis z natury

Na dzień 31.12.2021

Zespół spisowy

31.12.2021

31.12.2021

4.

Wartości niematerialne i prawne

Weryfikacja danych ewidencyjnych

Na dzień 31.12.2021

Pracownicy ZEASiP

W Dobrodzieniu

31.12.2021

14.01.2022

5.

Składniki aktywów będące własnością innych jednostek powierzone do przechowywania lub użytkowania jednostki

Spis z natury

 

 

 

 

6.

Środki trwałe w budowie (inwestycje rozpoczęte)

Weryfikacja danych ewidencyjnych

 

 

 

 

7.

Własne rzeczowe składniki majątku powierzone innym jednostkom do przechowywania lub użytkowania

Spis z natury/ weryfikacja danych ewidencyjnych

 

 

 

 

8.

Środki pieniężne, czeki, weksle oraz inne druki ścisłego zarachowania (m.in. gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe)

Spis z natury

Na dzień 31.12.2021

Zespół spisowy. Środki pieniężne –ZEASiP na podstawie protokołu inwentaryzacji kasy Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu

31.12.2021

14.01.2022

9.

Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych

Pisemne potwierdzenie salda

Na dzień 31.12.2021

Pracownicy  księgowości

31.12.2021

14.01.2022

10.

Rozrachunki podlegające uzgodnieniu (z dostawcami i odbiorcami)

Pisemne potwierdzenie salda

Na dzień 31.12.2021

Pracownicy księgowości

31.12.2021

14.01.2022

11.

Rozrachunki publiczno-prawne, z tytułu wynagrodzeń, roszczenia sporne, roszczenia z tytułu niedoborów i szkód oraz pozostałe składniki aktywów i pasywów

Weryfikacja danych ewidencyjnych

Na dzień 31.12.2021

Pracownicy  księgowości

31.12.2021

04.01.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do Zarządzenia dyrektora nr 14/2021 z dnia 24.11.2021 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku w 2021 roku.

 

Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na 2021 rok

 

Lp.

Czynność

Etap inwentaryzacji

Terminy

Osoba odpowiedzialna

1.

Przeszkolenie zespołów spisowych

Przygotowawczy

03.12.2021

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

2.

Przygotowanie dokumentów inwentaryzacyjnych, narzędzi pomiaru

Przygotowawczy

10.12.2021

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

3.

Przygotowanie pola spisowego

Przygotowawczy

28.12.2021

Osoba materialnie odpowiedzialna

4.

Spis z natury

Właściwy

29.12.2021

Członkowie zespołów spisowych,

5.

Wycena spisanych składników

Właściwy

14.01.2022

Główny księgowy

6.

Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald

Właściwy

14.01.2022

Główny księgowy

7.

Inwentaryzacja w drodze porównania z odpowiednią dokumentacją

Właściwy

14.01.2022

Główny księgowy

8.

Protokół różnic inwentaryzacyjnych

Opracowanie wyników

14.01.2022

Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej

9.

Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych

Opracowanie wyników

01.02.2022

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

10.

Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych

Sformułowanie wniosków

01.02.2022

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

11.

Przedstawienie wniosków Głównemu Księgowemu

Sformułowanie wniosków

01.02.2022

Przewodniczący Komisji

Inwentaryzacyjnej

12.

Podjęcie decyzji w sprawie rozliczenia różnic

Zatwierdzenie wniosków

01.02.2022

Kierownik jednostki

13.

Ujęcie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie w księgach rachunkowych

Realizacja wniosków

01.02.2022

Główny księgowy

 

 

 

 

Główny Księgowy                                                                                Dyrektor

 

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 24.11.2021
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Zbigniew Cytera
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 stycznia 2024 23:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Zbigniew Cytera
Ilość wyświetleń: 215
15 stycznia 2024 23:56 (Zbigniew Cytera) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)